الکتروهدهد

وبلاگ تخصصی برق

الکتروهدهد

وبلاگ تخصصی برق


بسیاری از کشور‌های جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گاز‌های گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو‌های تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند؛ بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودرو‌های برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.


افزایش روزافزون خودرو‌های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو‌های پاک، موجب شده شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودرو‌هایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

به نظر می‌رسد که شرکت‌های چینی رقیب موجب شده‌اند شرکت‌های ژاپنی به تکاپو بیفتند و در رقابت تنگاتنگی با آن‌ها تصمیم بگیرند که به تولید انبوه محصولات و باتری‌های مخصوص خودرو‌های برقی و الکتریکی بپردازند و در این عرصه از آن‌ها عقب نیفتند.

افزایش روزافزون خودرو‌های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو‌های پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودرو‌هایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا دو شرکت ژاپنی تویوتا و پاناسونیک تصمیم گرفته اند که با عقد یک قرارداد همکاری جدید و جوینت ونچر در سال آینده میلادی به تولید انبوه باتری‌های مخصوص خودرو‌های برقی و الکتریکی بپردازند.

این در حالیست که چندی پیش نیز اخبار و گزارش‌های دیگری در رسانه‌ها منتشر شده بود که نشان می‌داد آلمان نیز در این زمینه سرمایه گذاری کلانی کرده و خودروسازانی همچون شرکت دایملر می‌خواهند باتری‌های قدرتمندی را به مرحله تولید برسانند که در خودرو‌های برقی و الکتریکی طراحی و توسعه داده شده آن‌ها بکار گرفته شود و بدین ترتیب از نیاز و وابستگی خود به شرکت‌های چینی تولیدکننده باتری بکاهند.

به گفته منابع آگاه به نقل از رویترز، ۵۱ درصد از سهام این جوینت ونچر به شرکت تویوتا موتورز و باقی آن نیز به پاناسونیک تعلق دارد.

باتری‌های تولید شده توسط این جوینت ونچر قرار است در اختیار خودروسازان ژاپنی نظیر تویوتا، مزدا و سوبارو قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند به تولید انبوه خودرو‌های برقی و الکتریکی جدید بپردازند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.


این مطلب را در وبلاگ ما نیز میتوانید مطالعه فرمایید.


نظرات  (۱)

ممنون از اطلاعات خوب و به روزتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی