الکتروهدهد

وبلاگ تخصصی برق

الکتروهدهد

وبلاگ تخصصی برق


"دستکش هشدار خطر برق فشار متوسط غیرحساس به نویز" به همت کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، اختراع و در اداره اختراعات ثبت شد.
کاربرد این دستکش در مهندسی برق قدرت و انجام امور برقی در سطح ولتاژ 20 کیلو ولت به جهت هشدار و جلوگیری از برق گرفتگی انجام می شود.
این اختراع برای پیشگیری از برق گرفتگی سیمبانان شرکت های توزیع نیروی برق و همچنین تمامی افرادی که در سطح ولتاژ 20 کیلو ولت کار می کنند، کاربرد دارد.
دستکش ارائه شده، از یک برد الکترونیکی کوچک با منبع DC و مستقل از شبکه ساخته شده که قادر است از فاصله 0.6 تا یک متری، برقدار بودن هادی در سطح ولتاژ 20 کیلو ولت آلارم داده و تکنسین را از وجود فاز آگاه سازد و این برد می‌تواند در انواع دستکش‌های کار بنا به سفارش نصب شده و با توجه به سبک بودن تراشه داخل دستکش، انتقال آن مشهود نبوده و وجود مدار DC مستقل باعث می شود همیشه اکتیو مثل یک فرشته نجات به همراه تکنسین‌ها باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان نیز این اختراع را از نزدیک مشاهده و ملاحظه کرده و از این اقدام ارزشمند اختراع کنندگان قدردانی به عمل آورد.
مرتضی عرب شاهجویی، ابوذر بوربور و مصطفی محمدی از کارشناسان مدیریت توزیع برق شهرستان گرمسار به عنوان مخترعین این دستکش هستند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی