الکتروهدهد

وبلاگ تخصصی برق

الکتروهدهد

وبلاگ تخصصی برق

رئیس شورای اسلامی شهرتهران گفت : بهترین روش برای کاهش آلودگی هوای تهران تبدیل خودروهای حمل و نقل عمومی به خودروهای برقی است .

محسن هاشمی در بازدید از کارخانه تولید باطری های خودرو و موتورسیکلت در شهرستان رباط کریم افزود : بخش عمده ایی از قیمت تجهیزات الکتریکی خودروهای برقی به قیمت باطری اختصاص دارد که معضلاتی همچون واردات باطری را از خارج کشور به همراه دارد .
وی با اشاره به لزوم همکاری شورای اسلامی و شهرداری تهران و وزارت صنعت معدن و تجارت و شرکت های تولیدی زیرمجموعه وزارت دفاع گفت : با تعامل این ادارات و وزارتخانه ها راهکارهای تبدیل موتورسیکلت ها و خودروهای مسافربر بنزینی و اتوبوس های گازوئیلی به برقی مورد بررسی قرار گرفت .
هاشمی گفت : براساس قانون بودجه ، وزارت نفت در مواردی که منجر به صرفه جویی و کاهش مصرف سوخت شود ، بخشی از هزینه ها را تامین می کند اما درحال حاضر میزان یارانه ای که وزارت نفت می پردازد بطور دقیق مشص نیست .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت هم در بازدید از شرکت تولید باطری خودرو و موتورسیکلت گفت : ماهم برای استفاده از توانمندی های داخلی طرحی را به میزان 10 میلیارد ریال تعریف کردیم.
مقیمی بابیان اینکه در این شرکت توانمندی های مناسبی را در خصوص برقی کردن موتورسیکلت و خودروهای داخلی دیدیم افزود : چنانچه مراحل آزمایش های استاندارد این وسایل نقلیه طی شود ماهم از طراحان و صنعتگران داخلی برای تجاری سازی و تولید انبوه خودرو و موتورسیکلت های برقی حمایت می کنیم .
وی با اشاره به مثبت بودن تراز صادرات و واردات باطری گفت : صادرات ما بیشتر از وارادات بوده و در آینده نزدیک به یکی از بزرگترین صادرکننده های باطری در منطقه تبدیل خواهیم شد .




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی