الکتروهدهد

وبلاگ تخصصی برق

الکتروهدهد

وبلاگ تخصصی برق

خودروی برقی که جای دوچرخه و اسکوتر را می گیرد

چهارشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۷، ۰۶:۱۷ ب.ظ

خودروی یادشده که فعلا یک مدل مفهومی از آن معرفی و عرضه شده Ami One نام دارد که طول آن تنها ۲.۵ متر بوده و به طور تمام برقی طراحی شده است.

این خودرو که تنها دو صندلی دارد با یک بار شارژ می تواند ۱۰۰ کیلومتر را طی کند و حداکثر سرعت آن به ۴۵ کیلومتر در ساعت می رسد و لذا تنها برای استفاده در داخل شهرها مناسب است. باز و بسته کردن قفل درب این خودرو با استفاده از کد کیو آر و نه کلیدهای عادی انجام می شود.

سیتروئن می گوید خودروی یادشده با توجه به طراحی که دارد، بدون در اختیار داشتن گواهینامه رانندگی هم قابل راندن و استفاده است. به اشتراک گذاری خودروی یادشده با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه و ظرف مدت حداکثر ۵ دقیقه انجام می شود. کرایه این خودرو برای چند روز تا چند ماه ممکن است و امکان افزایش این زمان هم وجود دارد.

Ami One همراه با امکانات جانبی جذابی همانند شارژر بی سیم گوشی، نمایشگر ۵ اینچی مدیریت و کنترل امکانات، سیستم کنترل صوتی و بلندگوی بلوتوث عرضه می شود.

نظرات  (۲)

۰۱ اسفند ۹۷ ، ۲۰:۱۷ اسماعیل اصلانی دیرانلو
بسیار عالی. تحولی در محیط زیست خواهد شد. 
امیدوارم که یه روز توی ایران استفاده از خودروهای برقی گسترش پیدا کنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی