الکتروهدهد

وبلاگ تخصصی برق

الکتروهدهد

وبلاگ تخصصی برق

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

تأمین برق وسایل الکترونیکی مانند گوشی، چراغ‌های ال‌ای دی و ... در نقاط دورافتاده یک چالش مهم است که با اختراع یک قرقره بادی بزرگ قابل برطرف کردن است.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۸ ، ۱۸:۵۱
Behnam Moradi

 به نقل از نیواطلس، این ماهی از توانایی خاصی برای تبدیل انرژی الکتریکی بدن خود به ابزار شناسایی محیطی برخوردار است و محققان با استفاده از همین قابلیت دوربین تصویربرداری زیرآبی جدیدی طراحی کرده‌اند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۵۲
Behnam Moradi


شرکت BYD Auto که در سال ۲۰۱۴ هم موفق به کسب عنوان مشابهی شده بود، حالا رکورد قبلی خود را شکسته و از اتوبوس برقی غول پیکر K. ۱۲ A. رونمایی کرده است.این اتوبوس دارای دو جفت باتری بزرگ است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۸ ، ۱۹:۱۶
Behnam Moradi

براساس رتبه‌بندی سایمگو، ایران در سال ۲۰۱۷ به مقام نخست تولیدات علمی در رشته مهندسی برق و الکترونیک در سطح کشور‌های آسیای غربی رسیده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۸ ، ۱۹:۰۶
Behnam Moradi

موج جدیدی از ایستگاه‌هایی با قابلیت شارژ فوق سریع خودرو‌های الکتریکی در حال توسعه هستند. این ایستگاه‌ها می‌توانند در فاصله زمانی تهیه یک فنجان قهوه، باتری خودرو‌ها را شارژ کنند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۸ ، ۱۱:۰۰
Behnam Moradi

یکی از محدودیت‌های عمده منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد و خورشید این است که ما یک روش مؤثر برای ذخیره انرژی تولیدی اضافی نداریم.
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۸ ، ۱۰:۵۰
Behnam Moradi

برخلاف پیش بینی‌های اخیر درمورد محدودیت دسترسی به منابع ذخیره سازی آب پمپاژشده در جهان، الگوریتم‌های جدید از شناسایی ۵۳۰ هزار سایت با این قابلیت در سطح سیاره سخن می‌گویند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۸ ، ۱۶:۳۸
Behnam Moradi

با توجه به افزایش محبوبیت و گسترش استفاده شهروندان از خودرو‌های پاک و دوستدار محیط زیست، کشور‌های مختلفی در جهان درصدد توسعه زیر ساخت‌های لازم برای استفاده هرچه بیشتر از وسایل نقلیه برقی هستند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۹۸ ، ۲۲:۲۹
Behnam Moradi

شرکت یاماها بعد از تولید میلیون‌ها دوچرخه برقی در ۲۵ سال گذشته، محصول پیشرفته‌ای تولید کرده که برای حرکت در مسیرهای سنگلاخ و شیبدار بسیار مناسب است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۸ ، ۱۷:۴۵
Behnam Moradi