الکتروهدهد

وبلاگ تخصصی برق

الکتروهدهد

وبلاگ تخصصی برق

۲۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

رانندگان خودرو‌های برقی با حرکت بر روی این جاده خاص می‌توانند اتومبیل خود را بدون نیاز به توقف در ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی شارژ کرده و در وقت خود صرفه جویی کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۹:۵۲
Behnam Moradi

یک استارت آپ انگلیسی با استفاده از صنعت نساجی، الکتریسیته ناشی از حرکت باد را در تونل‌های مترو جمع آوری می‌کند. فناوری این شرکت که

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۴۹
Behnam Moradi

بازار نقاط کوانتومی در بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ با رشد ۶۱٫۴ درصد به رقم ۶۱٫۴ بیلیون دلار خواهد رسید. بیشترین تقاضا در بازار مربوط به صنعت ساخت نمایشگر و تلویزیون است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۴۳
Behnam Moradi

پژوهشگران "دانشگاه ایالتی اوهایو" (OSU)، یک باتری مبتنی بر پتاسیم و اکسیژن ابداع کرده‌اند که نسبت به باتری‌های کنونی، مقرون به صرفه‌تر است. ابداع این باتری، گامی برای پیشرفت ذخیره انرژی در باتری‌های تلفن همراه و لپ‌تاپ به شمار می‌رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۳۷
Behnam Moradi

یک شرکت فرانسوی از تولید انبوه قریب الوقوع خازن‌های پیشرفته‌ای برای شارژ سریع وسایل برقی خبر داده که مجهز به نانولوله‌های کربنی هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۲۳
Behnam Moradi

شرکت پلسی سمیکانداکتورز با استفاده از فناوری لایه‌نشانی اتمی موسوم به MOCVD موفق به ساخت LEDهایی شده که نور سبز را با کارایی بالا تولید می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۹:۳۲
Behnam Moradi

یکی از برنامه‌های وزارت نیرو در سال‌های اخیر برقی‌کردن خودروهای موجود در کشور عنوان شده که به تازگی رنگ جدی‌تری به خود گرفته و به نظر می‌رسد که عزم دولت برای اجرای این طرح پر رنگ‌تر شده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۵۶
Behnam Moradi

معاون وزیر نیرو:

نیروگاه های خورشیدی در نقاط کویری مرکزی ایران راه اندازی می شود

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۰۹
Behnam Moradi

شرکت سیلا نانوتکنولوژیز با جذب ۱۷۰ میلیون دلار حمایت مالی از سوی شرکت دایملر قصد دارد مسیر تجاری‌سازی و تولید انبوه باتری‌ها را هموار کند تا به نیاز صنعت خودروسازی برای باتری‌های با ظرفیت بالا پاسخ دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۵۸
Behnam Moradi

شرکت TSMC فرآیند مخاطره‌آمیز تولید تراشه‌های 5 نانومتری را آغاز کرده است و بر اساس پیش‌بینی‌ها، تولید انبوه تراشه‌های مذکور در 6 ماهه نخست سال آینده آغاز خواهد شد. این موضوع نویدبخش کاهش چشمگیر اندازه تراشه‌ها (حداکثر 45 درصد کاهش فضا) و همچنین ارتقاء حداکثر 15 درصدی کارآیی آن‌ها در مقایسه با تراشه‌های 7 نانومتری کنونی است. بعلاوه تراشه‌های جدید از معماری پیشرفته‌تری برخوردار خواهند بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۱:۰۲
Behnam Moradi